سبک دکوراسیون روستیک چیست ؟

سبک دکوراسیون روستیک به چه سبک و دکوراسیونی گفته می‌شود؟ آیا تا کنون از نزدیک روستیک را دیده اید؟ تاریخچه این سبک به چه چیزی باز میگردد؟ این سؤالات زمانی به ذهن خطور می‌کند که شما در ابتدا کلمه روستیک را شناخته و با معنی و مفهوم آن آشنا شده باشید. سپس در مورد این که در طراحی داخلی و دیزاین چه کاربرد و ویژگی‌هایی دارد پرس و جو کنید. پس برای اینکه جستجوی کمتری داشته باشید، این مطلب را به صورت کامل و جامع مورد مطالعه قرار دهید؛ در ابتدا معنی لفظی و محتوایی روستیک را برای شما توضیح خواهیم داد و پس از آن به سراغ کاربردها و خصایص آن در بخش صنعت دکوراسیون خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تعریف: روستیک، کلمه‌ای لاتین بوده و به صورت Rustic نوشته می‌شود و در لغت به معنی روستا ترجمه می‌شود. روستیک استایل به معنی سبک روستایی برگردان می‌شود. اما روستیک در معنی معماری دو تعریف جداگانه دارد.

یک: روستیک، یک روش سنگ تراشی بوده است که عمدتاً در معماری رنسانس مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

دو: یک سبک معماری غیر رسمی در ایالات متحده و کانادا بوده که تغییرات گسترده‌ای را به خود دیده است.

در این بخش منظور مورد نظر ما روستیک همان روستا و سبک دکوراسیون روستیک یا همان سبک کوراسیون روستایی خواهد بود.

در این بخش به تفصیل عواملی که موجب می‌شود دکوراسیونی روستیک نامیده شود را برای شما بازگو کرده و برای آن‌ها نمونه‌ها و ایده‌هایی نیز مطرح خواهیم کرد تا در نهایت به یک جمع بندی کامل در مورد سبک دکوراسیون روستیک برسیم. سبک روستیک سبکی تعریف شده براساس زیبایی‌های طبیعی و طبیعتی زیبا است که با الهام گرفتن از مواردی ساده از دل طبیعت خود را در دل طراحان و علاقه مندان به چنین سبک‌هایی جای داده است.

سبک دکوراسیون روستیک

شاید اگر سبک دکوراسیون روستیک یا همان روستایی را در گذشته دنبال کنیم به حال و هوای تاریک و غیر قابل استفاده بر بخوریم که روستاییان در خانه‌های نمور، تاریک و بدور از پاکیزگی زندگی می‌کردند و هیچ علایمی از زیبایی و طبیعت در زندگی آن‌ها وجود نداشت. اما منظور ما قرون وسطای اروپا نیست؛ بلکه دوره شکوه  روستاهای بکر و زیبای آسیای شرقی و اروپای مرکزی و همین طور مناطق زیبای آفریقایی است.

با این حال امروزه و به مدد تخیل و خلاقیت طراحان، دکوراسیون روستایی به سمت و سویی حرکت کرده که استفاده از طرح‌های آن در خانه یک مد و ترند محسوب می‌شود و افراد متعددی نیز با علاقه به دنبال تجربه این نوع طرح‌ها در خانه‌های خود هستند. سبک دکوراسیون روستیک معاصر بسیار دلنشین و دوست داشتنی بوده و با تلفیق طبیعت و مدرنیته به یک تعادل بی نظیر دست یافته است.

برای این که به یک دکور یا خانه با سبک دکوراسیون روستیک برسیم نیاز است مواردی را رعایت کنیم و از لوازم خاصی بهره ببریم. برای آشنایی با این جزییات که در زیر به آن‌ها خواهیم پرداخت، به سراغ المان‌های آن‌ها می‌رویم.

برای رسیدن به نزدیک‌ترین حالت ممکن به سبک دکوراسیون روستیک ۲۵ عنصر از عواملی که موجب می‌شود یک خانه پر زرق و برق اما روستایی و جذاب به نظر برسد دز زیر گردآوری شده است. ممکن است تعدادی از این موارد در خانه شما امکان پیاده سازی آن‌ها وجود نداشته باشد، اما بهترین اتفاق این است که شما بر روی به وجود آوردن یک سبک دکوراسیون روستیک برای خانه دوست داشتنی خود تمرکز کنید.

سبک دکوراسیون روستیک

یک: ست‌های روستیک ( ست کردن خانه به سبک روستایی )

برای اینکه خانه شما به سبک دکوراسیون روستیک دست یابد باید عوامل طبیعت وارد خانه شود. نزدیک کردن خانه به طبیعت مانند این است که از لوازم طبیعی در خانه استفاده شود. مهم نیست خانه‌ای که در ذهن دارید در کنار دریاچه قرار دارد یا در کوهستان، تنها کافی است عواملی که یک خانه را جنگلی می‌کند یا به آن نزدیک می‌کند در خانه قرار گیرد. درختان، تنه درختان و حتی چوب‌های برش خورده آن‌ها اولین و ابتدایی‌ترین مواردی هستند که می‌توانند در خانه جای گیرند و حس و حال یک خانه روستایی را پدید آورند. گاهی چیدن یک ست از میز و صندلی تفریحی بیرون منزل و در دکوراسیون تراس یا بالکن نیز همین حال و هوای خانه‌های روستایی را در ذهن تداعی می‌کند.

دو: المان‌های طبیعی خام و دست نخورده

به احتمال زیاد استفاده از مؤلفه‌های طبیعی خام و دست نخورده یکی از مهمترین عواملی است که یک خانه را به سبک دکوراسیون روستیک نزدیک‌تر می‌کند. طبیعی بودن این عناصر در خانه ظاهر محیط را به سمت و سوی چیزی که از روستا و یا اطراف آن در ذهن دارید هدایت می‌کند و همین موضوع کار را برای طراحی روستایی سریعتر به پیش می‌برد. این المان‌های خام همواره در دسترس نیست و ممکن است نیاز به تهیه آن‌ها از مکان‌های خاص و یا طبیعت گردی داشته باشید. مانند چوب‌های برش خورده برای دیوارپوش ها یا پشم گوسفندان برای ساخت بالشت و مواردی از این دست.

سبک دکوراسیون روستیک

سه: الوارهای پهن و قطور به منظور استفاده در جاهای مختلف خانه

شاید در نگاه اول تهیه و فراهم سازی چنین چیزی یعنی الوارهای بزرگ و نامتعارف برای خانه غیر عادی به نظر برسد، اما پس جانمایی و جای گذاری آن‌ها متوجه خواهید شد که این زیر پایی های عظیم نمایی کاملاً روستیک و خاص به خانه بخشیده و جلوه‌ی بصری مطلوبی در خانه به وجود آورده است. این چوب‌های قطور ممکن است یک زیرپایی در حمام باشد یا یک کفپوش برای آشپزخانه خانه شما. این مورد ممکن است جز مواردی باشد که امکان استفاده از آن در هر خانه‌ای مقدور نباشد، اما در بسیاری از ویلاها و خانه‌های جنگلی کاربرد داشته و زیبایی خود را به فضا تحمیل می‌کند.

همچنین بخوانید:  مبل ال یا معمولی ؟ کدام برای خانه مناسب است؟

سبک دکوراسیون روستیک

چهار: شومینه

شومینه‌ها امروزه در خانه‌هایی با سبک دکور مدرن و مینیمال و حتی سنتی نیز نصب و راه اندازی می‌شوند و دارای انواع متفاوتی هستند. برق، گازی، دیجیتالی و … اما شومینه‌ای که در ذهن طراح سبک دکور روستیک در حال ساخت و پیاده سازی است چیزی فراتر از مواردی است که گفته شد. این شومینه باید حس طبیعی خود را به کسانی که دور تا دور آن نشسته‌اند منتقل کند و گرما بخش آن جمع باشد. پس باید کاملاً طبیعی ساخته شده باشد و کاملاً طبیعی گرما خلق کند. در این طورت شومینه‌ای سنگی که با سوزاندن چوب گرمابخشی می‌کند تنها گزینه برای خانه‌ای روستایی خواهد بود.

سبک دکوراسیون روستیک

پنج: دیوارهای پنلی

این نوع معماری که از پنل‌های چوبی برای طراحی دیوارهای خانه استفاده شود مسلماً شما را به وجد خواهد آورد. دلیل این که همین پنل‌ها در خانه‌ای مدرن نیز به کار می‌رود ولی این تأثیر را ندارد در این است که متریال یا جنس چوبی که در پنل دیوار به کار می‌رود و کارهایی که بر روی چوب‌های صنعتی انجام می‌شود، آن‌ها را از بکر بودن و اصالت دور کرده و حسی مصنوعی به محیط می‌دهد. اما در سبک دکوراسیون روستیک این گونه نیست. زبری و خشن بودن چوب این دیوارپوش ها با لمس آن‌ها کاملاً قابل حس کردن است و طبیعی بودن آن را به رخ می‌کشد. برای این که این طبیعی بودن بیشتر خود را نشان بدهد دکوراتیوها هستند که این کار را تکمیل می‌کنند. پس دکوراتیوهای خاص را دست کم نگیرید.

سبک دکوراسیون روستیک

شش: دیوارهای سفید

شاید تنها جایی که دیوارهای سفید به عنوان یک المان در دکوراسیون مطرح باشد همین جاست؛ یعنی سبک دکوراسیون روستیک. دلیل هم مشخص است، خانه‌های روستایی معمولاً دیوارهای خانه را با چوب و سنگ می‌سازند و به همین دلیل کمتر لوازم و مسالح ساختمانی شهری مانند گچ و سایر لوازم در آن‌ها به چشم می‌خورد. اما با تزیین یک دیوار به رنگ سفید، خانه‌های روستایی نسبتاً خاص­تر و مرفه‌تری را به نمایش گذاشته‌اید. دیوارهای سفید همانند یک بوم خالی منتظر هنرنمایی شما است تا به کمک دکوراتیوها و قاب عکس‌ها، یک خانه رؤیایی برای شما بسازد و سحر و جادوی خانه‌ای روستیک را برای شما به نمایش بگذارد. رنگ سفید در کنار سایر گزینه‌ها و المان‌ها موجب شادی بخشی و لطافت محیط شده و نشان پاکی و زلالی خانه نیز خواهد بود.

سبک دکوراسیون روستیک

هفت: سقف‌های چوبی مقطع

احتمالاً اگر به خانه‌های روستایی سر زده باشید مشاهده کرده‌اید که این خانه‌ها سقف‌هایی چوبی دارند که با الوارهای موازی و یا ضربدری سقف خانه را ساخته‌اند. برای ساخت یک خانه به سبک روستیک شما نیز نیازمند یک سقف چوبی هستید. اما نه هر سقفی. برای این که خانه زیباتر دیده شود و احساس یک خانه با طراحی روز و کمیاب را بدهد بهتر است سقف را با سلول‌های چوبی تزیین کنید. این کار باعث می‌شود چوب‌های مقطع و تکه تکه روی سقف خانه، یک نمای طبیعی از فضای بیرون را به خانه وارد کند و نتیجه آن نزدیکی محیط داخلی با فضای بیرونی در طبیعت خواهد بود. تمام این بخش‌ها به نوبه خود نزدیکی به طبیعت را در ذهن ببینده تداعی می‌کنند.

سبک دکوراسیون روستیک

هشت: رنگ‌های طبیعت، بهترین انتخاب برای پالت رنگ در خانه

استفاده از رنگ‌های موجود در طبیعت بهترین راه برای ورود فضای خارج از خانه به داخل است تا خانه‌ی رؤیایی که می‌خواهید سبک دکوراسیون روستیک را در آن پیاده کنید، بیارایید. رنگ سنگ‌هایی که از بیرون وارد خانه می‌کنید، نوع چوب‌هایی که به عنوان دکور یا ابزار در خانه به کار می‌گیرید، الیاف و پارچه‌هایی که در خانه مورد استفاده قرار می‌دهید و بسیاری از این دست موارد باعث می‌شوند که خانه‌ای روستایی با رنگ‌های طبیعی داشته باشید بدون آن که نیازی به اضافه کردن  رنگ‌های مصنوعی و غیر طبیعی داشته باشید. برای تابلوهای خود نیز سعی کنید از آثاری استفاده کنید که طراحان و نقاشان آن از رنگ‌های طبیعی بهره برده‌اند تا در این مورد نیز حق یک خانه روستایی را به درستی ادا کرده باشید.

سبک دکوراسیون روستیک

نه: قطعات بزرگ و خشن

در میان طراحی و پیاده سازی سبک دکوراسیون روستیک تمامی بارها بر دوش فضاسازی و طراحی دکوراسیون نیست. پای دکوراتیوها که به میان می‌آید کار برای طراح و کسی که خانه خود را دوست دارد به سبک روستایی دیزاین کند آسان‌تر می‌شود. در خانه‌های امروزی لوازم ریز و تجملاتی بسیار پرکاربرد بوده و مورد علاقه مصرف کننندگان نیز واقع شده است. اما در نقطه مقابل بیشتر ابزار و لوازم در خانه‌های روستایی بزرگ، حجیم و با اشکال غیر منظم قرار دارد. پس شما نیر برای این که خانه خود را به چنین دکوراسیونی نزدیک کنید باید به سراغ لوازمی این چنینی بروید. میزهای بزرگ، صندلی‌های خاص، تابلوها یا آباژورهای سایز بزرگ و حتی گلدان‌های خاص و خشن. با رعایت اصول کلی و پرهیز از بزرگنمایی بیش از حد به راحتی می‌توانید لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید.

سبک دکوراسیون روستیک

ده: پوست حیوانات

بله؛ درست است که دم روباه، عاج فیل، پوست کروکودیل همگی جز صنایع دکوری بوده و خانه را خاص می‌کنند، اما این موارد مناسب یک خانه با سبک دکوراسیون روستیک نخواهند بود. چرا که ما درصدد تزیین و آرایش خانه به سبک روستایی هستیم تا طبیعی و ساده بودن آن‌ها را به برای میهمانان و دوستان خود به نمایش گذاشته و از راحتی و آرامش بخش بودن چنین فضایی برای خود لذت ببریم نه این که با اجازه ورود چنین دکوراتیوهایی باعث اذیت شدن خاطر خود و دیگران شویم. به جای چنین مواردی پشم گوسفندان و چرم گاو و یا حتی فرش‌های طرح گورخر می‌توانند سمبل‌هایی از خانه‌ای روستایی باشند و خانه را نیز به زیبایی خود بیارایند و در کنار این زیبایی آسیبی به محیط زیست و حیات جانوری نیز وارد نمی‌شود.

همچنین بخوانید:  سرویس خواب جک دار چیست ؟ یک انباری بی‌نظیر برای اتاق خواب کوچک

سبک دکوراسیون روستیک

یازده: تلفیق چوب و سنگ

خانه‌های روستایی را همانطور که در بالا اشاره کردیم با چوب و سنگ می‌سازند، اما زندگی شهری مانع از این می‌شود که ما نیز خانه‌های خود را با چنین لوازمی بسازیم. یکی بحث امنیت سازه و دیگری احتمال تغییر و تحول در دکوراسیون آینده، باعث می‌شود تا خانه را با چارچوبی استاندارد به سبک دکور روستیک نزدیک کنیم. اما برای این که از دکور روستایی نیز دور نشویم باید نسبت استفاده از چوب و سنگ را در خانه رعایت کنیم تا از نظر بصری، فضای خانه به هدف مورد نظر نزدیک شود. استفاده از ستون‌های چوبی در کنار یک دیوار سفید و کفپوش سنگی از مواردی است که باعث می‌شود استانداردها رعایت شده و خانه نیز به سبک روستایی و مورد علاقه ما نزدیک و نزدیک‌تر شود.

سبک دکوراسیون روستیک

دوازده: چوب‌های خام ( رنگ نشده )

در مجموع رنگ چوب جز مواردی است که زیبایی خاصی به خانه می‌بخشد و حس طبیعی بودن در فضای خانه به وجود می‌آورد، اما در خانه‌های روستیک چوب به خودی خود نفش بزرگی را بازی می‌کند. در این شرایط است که باید از چوب بیشترین کارایی آن را مورد استفاده قرار داد. یکی از مواردی که این کارایی را افزایش می‌دهد استفاده از رنگ طبیعی چوب است. رنگ چوب خام بسیار ساده و خنثی است و چشم را اذیت نمی‌کند و اغراق در آن دیده نمی‌شود به همین دلیل مناسب یک خانه روستایی است. شرط استفاده از چوب خام یا چوب به رنگ اصلی این است که تمام خانه را با یک رنگ از چوب پوشش ندهیم و با استفاده از ایجاد یک طرح زیبا و از پیش تعیین شده طیف‌های رنگی متنوعی را مورد استفاده قرار دهیم. چوب‌های کاج، بلوط، گردو از جمله چوب‌هایی هستند که رنگ طبیعی آن‌ها بسیار زیبا بوده و نیازی به تغییر در ساختار آن‌ها نیست.

سبک دکوراسیون روستیک

سیزده: پارچه‌های یکدست، پارچه‌های یک رنگ

در خانه‌های روستایی استفاده از پارچه نقش به سزایی در ایجاد تغییرات فصلی و زمانی ایفا می‌کند. برای مثال در زمستان‌ها پارچه‌های پشمین قهوه‌ای رنگ حال و هوای خانه را گرم‌تر نشان می‌دهد و در تابستان نیز تورهای نازک سفید و چلوارهای ساده و روشن حس خنگی به خانه وارد می‌کنند. در این بین برای رسیدن به سبک دکوراسیون روستیک همین موارد کفایت می‌کند، با این شرط که پارچه‌های بدون بافت ماشینی و چاپ شده در خانه مورد استفاده تزییناتی قرار گیرد و از هر گونه رنگ‌های غیر واقعی و عجیب دوری شود. رنگ‌های خنثی بهترین گزینه برای خانه روستیک بوده و هستند؛ پس شما نیز به تجربه طراحان اعتماد کنید.

سبک دکوراسیون روستیک

چهارده: فلزات جلا نخورده ( غیر براق )

سبک دکوراسیون روستیک براق و درخشان نیست. همه موارد در این سبک از طبیعت الهام گرفته و در نتیجه موارد براقی در آن دیده نمی‌شود، جز تعداد انگشت شماری که استثنا هستند. شاید با خواندن این قسمت ذهن شما پیش ظروف زنگ زده و فلزات روسب گرفته رفته باشد؛ اما حقیقا این نیست. تصور ما بر این است که به جای ظروف فلزی براق و جلا خورده از جایگزین‌های آن‌ها استفاده شود که در مواردی ظروف چوبی نیز پیشنهاد می‌شود. مانند قاشق‌ها و موارد این چنینی. اما این قضیه به همین قسمت ختم نمی‌شود. چرا که تنها ظروف خانه موارد فلزی مورد نظر ما نیستند، لوسترها و دکوراتیوها و حتی میزها نیز باید این قاعده را رعایت کنند. با حفظ این اصول است که خانه شما طبیعی‌تر جلوه خواهد کرد.

سبک دکوراسیون روستیک

پانزده: وزن بصری بیشتر با لوازم بزرگ‌تر

یک بار در بالای متن گفته شد که از قطعات خشن و بزرگ استفاده شود. به دلیل این که چنین موضوعی مهم و تأثیر گذار است باید دوباره آن را به گونه‌ای دیگر تکرار کنیم تا رعایت آن جز اولویت‌های شما در طراحی سبک دکوراسیون روستیک قرار گیرد. مثلاً تکه‌ای چرم بزرگ برای روی میزی عریض و طویل را در نظر بگیرید. این موضوع شاید در نگاه اول چیز خاصی را به بیننده نشان نمی‌دهد، اما با دید کلی‌تر متوجه خواهید شد این اشیا با کنار هم قرار گرفتن خود، نقش مهمی در ایجاد وزن بصری بازی می‌کنند.

سبک دکوراسیون روستیک

شانزده: فضای طبیعی بسازید

هر وسیله یا ابزاری را که به خانه اضافه می‌کنید درون یک الگوی از پیش تعریف شده با این عنوان که ” سادگی و زیبایی ” در درون آن نهفته باشد قرار داده و به خانه بیافزایید. لوازم دیجیتال و فانتزی که با ساختار خانه‌های روستایی همخوانی ندارد، را استفاده نکنید و یا در صورتی که الزام به استفاده دارید در معرض دید قرار ندهید. نور محیط را تا جایی که برای فضای خانه شما مقدور است از ورودی‌های طبیعی استفاده ببرید. پنجره‌ها با قاب‌های چوبی در آشپزخانه و کفپوش های چوبی مسطح بهترین نگارنده‌های یک فضای روستایی ایده آل در خانه‌های روستیک هستند.

سبک دکوراسیون روستیک

هفده: سبدهای بافته شده

سبدهای چوبی و پارچه‌ای بافته شده در خانه و حتی سبدهای خرید منزل از جمله مهمترین دکوراتیوهای سبک دکوراسیون روستیک است. این موارد متفرقه با این که جز لوازم اصلی در دکوراسیون خانه محسوب نمی‌شوند، اما هنگامی که در خانه و در معرض دید قرار می‌گیرند این سبک را به سمت تکمیل‌تر شده حرکت می‌دهند.

سبک دکوراسیون روستیک

هجده: اشیا خاص و منظم دکوراتیوی

در این بین که ما تاکید داریم تا خانه به صورت کاملاً ساده و بکر فراهم شده و تزیین شود به منظور این که تأثیر مدرنیته بر زندگی نیز قابل رویت باشد می‌توان از لوازمی استفاده کرد که نگاه بیننده را به سمت یک زندگی آرام و مدرن نیز سوق دهد. لوازم جانبی می‌توانند این نقش را در خانه به خوبی بازی کنند تا احساسات در خانه جاری شود. شاخه‌های برش خورده یک درخت یا یک میز دست ساز در خانه و چراغ‌های آویز بزرگ که روشنایی مناسبی داشته باشند از جمله وسایلی هستند که می‌توانند هدف ما را محقق سازند.

همچنین بخوانید:  رنگ اتاق کودک از نظر روانشناسی باید چگونه باشد؟

سبک دکوراسیون روستیک

نوزده: تاکید بر منسوجات طبیعی

در خانه‌های روستایی بسیاری از روستائیان برای خانه‌های خود دست بافت‌های تزیینی آماده می‌کنند تا با کمترین هزینه خانه‌های خود را زیباتر سازند و معمولاً نخ‌های این نوع دست بافت‌ها نیز به کمک پشم‌های طبیعی و ساخته شده در همان خانه شکل می‌گیرد. این منسوجات که بسیار لطیف و خوش رنگ نیز هستند، جز دکوراتیوهایی به شمار می‌روند که علاوه بر کارایی در بخش تزییناتی مورد استفاده در زندگی روزمره نیز قرار می‌گیرند. صنایع دستی که با پارچه تهیه شده باشند انتخاب‌هایی هستند که شما نیز باید گوشه‌ی خریدهای خانه خود قرار دهید تا سبک دکور روستک شما را  هر چه بهتر به سمت کامل‌تر شدن برساند.

سبک دکوراسیون روستیک

بیست: صندلی‌های سفت

همواره سازندگان و طراحان صندلی‌های خانگی به دنبال ایجاد طرح‌های جدید برای راحتی کسانی که محصولاتشان را خرید می‌کنند هستند. اما برای سبک دکوراسیون روستیک باید کمی این دیدگاه دچار تغییر شود. استفاده از خطوط صاف و تیز، پشتی‌های عجیب و حتی نشیمن‌های سفت و سخت جز مواردی است که برای ساخت و تهیه نیمکت‌های یک خانه روستایی باید در نظر بگیرید. البته نوعی را انتخاب کنید که قابلیت تبدیل به حالت راحتی را نیز داشته باشد یا نمای کلی آن به صورت توضیح داده شده باشد. خانه‌های روستایی بسیاری از استانداردهای گذشته در صنعت دکور را دچار تحول کرده است.

سبک دکوراسیون روستیک

بیست و یک: تقلید از روی طبیعت

برای اینکه به راحتی به یک سازه یا طرح روستایی برسید و از آن در خانه خود بهره مند شوید باید از طبیعت و هنر آن تقلید کنید. اگر توانستید لهجه‌ طبیعت را تقلید کنید مطمئناً سبک دکوراسیون روستیک را به دست آورده‌اید. برای این منظور باید نت‌های موسیقی طبیعت را تکرار کنید یعنی از وسایل طبیعی استفاده کنید. لامپ‌هایی که کاورهای چوبی آنها را احاطه کرده‌اند ( درست مانند کرم‌های شب تاب ) همین طور کمدها و کشوهای برنجی که الهام بخش کوهستان‌هایی است که از دور زیر نور خورشید نمایان می‌شوند. کار سختی در پیش ندارید فقط باید کمی دقیق‌تر به طبیعت نگاه کنید و به صدای آن گوش کنید تا رازهایش را بشنوید.

سبک دکوراسیون روستیک

بیست و دو: چوب‌های احیا شده ( بازیافتی )

چوب‌ها در زیر باران و نم که قرار می‌گیرند هر چند دچار پوسیدگی می‌شوند و از عمرشان کاسته می‌شود اما بوی طبیعت و جنگل را به مشام می‌رسانند. همین عطر دل انگیز است که حس و حال طبیعت را وارد خانه‌ها می‌کند. شما نیز می‌توانید از چوب‌های بازیافتی برای بخش‌هایی از منزل استفاده کنید تا تازگی، شادابی و عطر طبیعت را به خانه و کاشانه خود هدیه دهید. بالا بودن عمر این نوع چوب‌ها علاوه بر حس زیبای قدیمی بودن سبک دکوراسیون روستیک خانه شما، باعث می‌شود حس لوکس بودن خاصی به خانه القا شود. این نوع چوب‌های احیا شده برای مبلمان منزل نیز بسیار مناسب هستند و با این حرکت با یک تیر چند نشانه را هدف گرفته‌اید.

سبک دکوراسیون روستیک

بیست و سه: بولد کردن الگوهای ساده ( بولد کردن یعنی بزرگ نمایی و جلب توجه کردن )

خانه‌های روستایی علاوه بر سادگی نشانی از یک حس شرم و حیا نیز هستند و به نوعی مانند یک انسان خجالتی خود را نشان می‌دهند. این حس نیز به خاطر الهام گرفتن از طبیعت پاک و ساده است. مهم‌ترین عامل پدید آمدن این حس نیز استفاده از گل‌ها و گیاهان در دکوراسیون خانه هستند. این موضوع نشان می‌دهد برای این که سبک دکوراسیون روستیک را لمس کنید باید گل‌ها و گیاهان در منزل را در مرکز توجه قرار داده و اهمیت بیشتری به آنها داده شود. مبل های ساده در کنار این گیاهان نمای زیبایی را پدید می‌آورد. الگوهای ساده مد نظر در این بخش فقط گیاهان و گل‌ها نیست، شما ازادید هر وسیله و دکوراتیوی را به این سبک در خانه روستایی خود قرار دهید.

سبک دکوراسیون روستیک

بیست و چهار: پارچه‌های بافتنی

رومبلی‌ها، رومیزی‌ها و بافتنی‌هایی که توسط اشخاص درون خانه بافته می‌شود و یا از مراکز تهیه صنایع دستی خریداری می‌شود، هر دو جز قواعد خانه‌های روستایی است. این جمله که خانه‌های روستیک تکمیل نمی‌شوند مگر با صنایع دستی جمله‌ای کاملاً صحیح است؛ چرا که حتی خانه‌های غیر از دکور روستایی نیز با دست بافت‌ها و چنین وسایل و لوازمی به تکامل می‌رساند. برای رسیدن به این آیا چنین مطلبی صحیح است کافیست یک بخش از خانه خود را با انواعی از صنایع دستی مورد علاقه خود تصور کنید.

سبک دکوراسیون روستیک

بیست و پنج: روستایی و مدرن

برای این که به چنین حالتی دست یابید به سراغ اصول مدرن در دکوراسیون مدرن بروید سپس ویژگی‌های آن را در قالب یک بخش کلی وارد سبک دکوراسیون روستیک کنید تا به راحتی به هر دو سبک دست یافته باشید. نمونه‌ای از این مثال مانند استفاده از رنگ‌های خاکستری و نورهای مخفی در خانه‌های روستایی است. راه حل دیگر نیز استفاده از مبلمان مدرن در دکوراسیون روستیک در خانه است تا با ترکیب هر دو حالت یک هارمونی جذاب در خانه پدید آید. جایگزین کردن پنجره‌های فعلی خانه با پنجره های بزرگ مدرن نیز مسیری دیگر برای رسیدن به این هدف خواهد بود. مطمئناً با مطالعه این مثال‌ها در ذهن شما نیز روش‌های متفاوت و بی‌شماری برای رسیدن به این مدل و سبک به وجود آمده است.

سبک دکوراسیون روستیک

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

چینود

4 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

محصولات زیرا حتما ببینید ...